Köpvillkor

ALLMÄNT
För att genomföra ett köp på vilozon.se krävs det att du är över 18 år. Är du under 18 år krävs enligt Föräldrabalken målsmans medgivande. Genom beställning på vilozon.se godkänner du de vid tiden publicerade villkor som anges nedan och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta. Med benämningarna vi, våra, vårt och oss nedan avses Vilozon.

Företagsinformation:
Anna Roos Topp till Tå AB
Vilozon i Sandviken
Kalvdansvägen 24
811 38 Sandviken
026-270327
Org.nr: 556694-1117

HANDLA
När du har lagt din beställning skickas en bekräftelse ut till den e-postadress som du har angivit vid beställningen. Får ni det inte, kontrollera skräpposten. Den vanligaste anledningen till att orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress.  Din order hanteras inom 24 h. Du får sedan ett nytt mail/sms när din order är klar att hämtas/levereras.

PRISPOLICY
Priserna som anges är alltid inklusive moms. I Kassan kan man se det totala priset inklusive moms, eventuella avgifter, frakt samt avdragna rabatter.

Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle infinna sig, så förbehåller sig Vilozon rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning.

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

BETALA
Hos oss betalar du säkert via D2i. Du kan betala med VISA och Mastercard. Du kan även betala via banköverföring.

LEVERANS
Hemleverans – ditt postnummer avgör om du kan välja detta fraktalternativ. Vid hemleverans får ni ett sms när era varor kommer levereras. Är ni inte hemma lämnas varorna vid dörren.
Vi levererar till följande postnummer:

81100-81173
81175-81196
81199-81240
81242-81291
81293-81299

HÄMTAS
Paketet kan from 2020-09-01 hämtas upp i en förvaringsbox på Kalvdansvägen 24. Kod för att låsa upp fås via sms. Då vi bara har 4 boxar ser vi gärna att ni hämtar era varor inom 48 timmar från det att ni mottagit ert sms.

När er beställning är lagd får ni en orderbekräftelse till er angivna mail. Får ni det inte, kotrollera skräpposten. Den vanligaste anledningen till att orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress.

ÅNGERRÄTT
Om du ångrar ditt köp eller någon produkt från din beställning måste du låta oss veta detta inom 14 dagar efter att du mottagit de aktuella produkterna, detta i enlighet med Distansavtalslagen.

Fri retur i butik.

För att din retur ska bli godkänd måste produkten vara obruten, oanvänd och finnas i originalförpackning med tillhörande emballage. Öppnade eller använda smink, hudvårds- och hygienprodukter återtas inte av hygieniska skäl. På detta sätt kan vi garantera att alla våra kunder köper en orörd och fräsch produkt.

Om du som kund väljer att returnera via brev/paket har du som kund ansvarar för risken vid returfrakt, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera väl.

För varor som inhandlats under perioden december erhåller du som kund en förlängd ånger- och bytesrätt t.o.m. 14:e januari. Under samma förutsättningar som ovan och mot uppvisande av kvitto.

RETUR / REKLAMMATION
Har du ångrat ditt köp så gör du en Retur. Har du fått en skadad produkt eller saknar en produkt i din order så gör du en Reklamation. Observera att vi inte har någon “nöjd kund-garanti”. Detta innebär att vi ej godkänner returer/ reklamationer av produkter som du använt men som ej lever upp till dina förväntningar. Vid eventuell allergi eller överkänslighet rekommenderar vi alltid att man provar en ny produkt på en liten yta (exempelvis på handleden) och väntar i 24h för att se om man får någon reaktion.

LEVERANSFÖRSENINGAR
Konsumenten har rätt att häva köpet vid försening om denne inte godkänner ny föreslagen leveranstidpunkt. Leveranstid är normalt 0 – 7 vardagar. Förseningar av leverans orsakas oftast av att vi inväntar varorna får leverantören.

Genom att genomföra köp via vilozon.se godkänner du dessa köpvillkor.

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och ändringar på sidan.